Alfan naisten telinevoimistelun harrasteryhmät

Lisätiedot liikuntakeskus Alfan naisten telinevoimistelun harrasteryhmistä lisbet.heino@turunurheiluliitto.fi

Naisten telinevoimistelun toimialan alla toimivat kaikki Alfassa harjoittelevat tyttöjen telinevoimistelun II-, III- ja IV-tason tyttöjen harrasteryhmät. Ryhmässä harjoitellaan päämäärätietoisesti 1-3x 1-2h viikossa. Ryhmiin ilmoittaudutaan MyClubin kautta.

Harjoituksissa painotetaan seuraavia asioita

• Lajirakkauden ja liikkumisen rakkauden syttyminen
  • liikkumisen perustaitojen vahvistaminen, lajin perusliikkeiden oikea tekniikka ja suorituspuhtaus
  • voima, notkeus ja nopeus
  • Voimisteluliiton määrittelemät NTV merkkiliikkeet (kupari-, pronssi-, hopeamerkki), jotka on upotettu myös seuramme Temppumerkistövihkoon – Kuparimerkki II-taso, pronssimerkki III-taso, hopeamerkki taitoryhmätaso

Telinevoimisteluryhmämme toteuttavat Voimistelukoulun ideologiaa ja Voimisteluliiton valmennusjärjestelmä ohjaa toimintaamme. Positiivisuuden kautta löydetään ilo ja innostus itse voimistelusta ja harjoittelusta. Näin syttyy lajirakkaus. Innostunut ja motivoitunut lapsi haluaa oppia uusia asioita ja kehittyä harrastuksessaan.

Seurassamme voimistelun valmentaminen on vastuullista. Harjoitukset ovat suunniteltuja ja lapsen kasvua ja kehitystä tukevaa. Perustaitoja ja lajiominaisuuksia harjoitellaan monipuolisesti ja paljon, jotta niiden hyvä hallinta mahdollistaa voimistelijan kehittymisen sekä siirtymisen mahdollisesti taito-, esivalmennus- tai kilparyhmiin.

Kevät 2024 - ALFA:n harrasteryhmät alle 7-vuotiaille tytöille

Jasminit (s. 2016 -- 2017)

II-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 1x1h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II-tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Kuparimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen. Ryhmä sopii aloittelevalle harrastajalle tai telinekoulussa I- tai II-tasossa harjoitelleelle tytölle, joka haluaa käydä harjoituksissa 1x/vk. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Harjoitusaika tiistai klo 18-19

Kevät 2024 - ALFA:n harrasteryhmät 8-10 -vuotiaille tytöille

Pionit (s. 2013-2015)

II-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 1x1h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II-tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Kuparimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen.  Ryhmä sopii aloittelevalle harrastajalle tai telinekoulussa I- tai II-tasossa harjoitelleelle tytölle, joka haluaa käydä harjoituksissa 1x/vk. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Harjoitusaika lauantai klo 13:30-14:30

Helinät (s. 2013--2015)

Harjoitusaika tiistai klo 19-20

Sinilupiinit (s. 2014 -- 2015)

II-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 1x1h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II-III -tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Kuparimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen.  Ryhmä sopii aloittelevalle harrastajalle tai telinekoulussa I- tai II-tasossa harjoitelleelle tytölle, joka haluaa käydä harjoituksissa 1x/vk. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Harjoitusaika Torstai klo 18-19

Violat (s. 2013 -- 2015)

III-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 2x1½h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II- ja III-tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Kupari- ja Pronssimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen.  Ryhmä sopii harrastajalle, joka on telinekoulussa ollut II-tason ryhmässä ja haluaa käydä harjoituksissa 2x/vk. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Torstai klo 18:30-20

Kevät 2024 - ALFA:n harrastryhmät 10-13 -vuotiaille tytöille

Arielit (v. 2023 s. 2010 -- 2012)

II-III-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 1x1h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II- ja III-tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Pronssimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen.  Ryhmä sopii telinekoulussa II-tasossa harjoitelleelle tytölle, joka haluaa käydä harjoituksissa 1x/vk. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

Harjoitusaika torstai 19-20

Kanervat (10-13 v.= v. 2023 s. 2010--2012)

III-tason harrasteryhmä, jossa harjoitellaan 2x1½h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmä harjoittelee tunneilla II- ja III-tason liikkeitä, jotka sisältävät Voimisteluliiton Kupari- ja Pronssimerkin liikkeet. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään näytökseen.  Ryhmä sopii harrastajalle, joka on telinekoulussa ollut II-tason ryhmässä ja haluaa käydä harjoituksissa 2x/vk. Ryhmään ilmoittaudutaan MyClubin kautta. Ryhmään ei ole karsintaa.

tiistai klo 18:30-20

Kevät 2024 - ALFA:n harrasteryhmät 13+ -vuotiaille tytöille

Seralet (v. 2023 s. 2010 tai aikaisemmin)

Avoin taitoryhmä tytöille (taso III-IV), jossa harjoitellaan 2-3x1½h viikossa Alfan harrastesalissa. Ryhmän voimistelijoiden tavoitteena on haastaa itsensä yhä vaativimpiin liikkeisiin ja kehittyä harrastuksessaan. Samalla haetaan iloa ja nautintoa itsensä voittamisesta. Ryhmä sopii hyvin tytöille, jotka eivät halua kilpailla, mutta haluavat vielä oppia uutta. Kauden lopussa tytöt osallistuvat Alfassa pidettävään joulunäytökseen. Ryhmään ei ole karsintaa. Ilmoittautuminen MyClubin kautta.

tiistai klo 16-17:30

perjantai klo 18:30-20